Sunday, August 2, 2009

Our 2nd Day at Kuching

Pagi-pagi Ahad di Kuching, tak berapa meriah.. Kedai makan banyak tutup, yang bukak pon masih tak siap lagi.. Kitaorang pulak dah biasa, kul 8 je dah nak makan dah. Selalunya kalo tak ibu masak lepas subuh tu, kitorang gi makan kedai kat luar le.. Tapi walaupun begitu halnya di Kuching, kami telah berjaya mendapatkan gerai makanan melayu di sana, walaupun lambat giler service nya.. dari tunggu nak order makanan, sampai nak dapatkan makanan, sampai nak bayar. Apa tak nye.. tu le mamat yg tebar canai, tu le mamat yg goreng ayam kat belakang, tu jugak le mamat yang jaga kaunter. Aweks2 tu entah buat apa tah.. pelaris je kot.. hehe

Ini adalah gambar pertama kami di Serikin. Ia adalah satu kawasan yang letaknya lebih kurang 1 jam perjalanan dari bandar Kuching. Kawasan yang bersempadan dengan Indonesia. Lebih kurang 3 km perjalanan, kita dah boleh masuk ke Indon. Tapi, kami kat sini pon cukup dah.. cuaca panas betul kat sini.. panas dan kering.. so, budak2 ni bising kat ayah, nak beli topi.. ayah pon layann..


Walaupun dah tak larat nak berjalan, kami gagahkan juga kaki ini melangkah ke gerai yang paling hujung, yang terletak lebih kurang 2km dari gerai yang pertama. Ha, budak2 ni last sekali, mintak nak belikan best friend masing2 tanda nama. layan jugak..



Mencuba mee kolok kat serikin pulak.. hmm... hampes. tapi lapar punya pasal... jadik je..


Dari Serikin, kami singgah di Gua Angin. Saje je nak tengok.. tapi untuk sampai ke gua, kena masuk dalam lagi.. so, takpe lah, kami ni bukan peminat gua..

Then berlari semula ke Kuching untuk melawat Muzium Kuching.

Anak2 bergaya sakan dengan patung2 kucing ni..






Peminat ManU betul ke ni.. ke, pakai ikut2 je.. kekeke...


Dah malam baru nak teringat nak gambo ngan nama hotel.



Tabahnya pendayung sampan ini. Setiap orang yang naik dikenakan bayaran 40sen.

..Bergaya depan waterfront..



1 comment:

  1. eh, sampan tu dah naik harga ke??
    dulu, masa aku pegi, 30 sen jek.. skarang naik seposen... he he he....
    aku tgk hanan pakai baju MU, dah macam jalan2 kat UK plak... sejuk ke hanan??

    ReplyDelete

Cakap je la ape2...